torsdag 4. februar 2010

Blogg

I høst fikk vi den glade meldingen om at vi hadde blitt trekket ut til å delta i ungdommenes kritikerpris. Vi skulle lese 5 forskjellige bøker som var nominert. Vi var så privilegerte å få Hilde Hagerup på besøk, og hun leste noen utdrag fra de forskjellige bøkene. Etter at hun hadde lest litt fra alle bøkene kunne vi velge en bok selv. Jeg ble positivt overrasket og tok det hele med et stort smil om munnen.
Boka jeg valgte å starte med var DBY. DBY var en spennende og bra bok. Jeg vil påstå og si at det er den beste boka jeg har lest, men også den eneste, men flere skal det bli. Engasjemente i klassen var til å ta å føle på. Som en av de første i klassen til å lese ferdig en bok fikk jeg et gavekort på Møllebyen Kino som ligger nede i Moss sentrum.
I uke 7 får klassen besøk av rap-artisten Skranglebein som er en kjent og etablert raper i det norske miljøet. Han skal fortelle om hvordan han kom i kontakt med de rette folka og starta å rape og battle.
Til slutt vil jeg bare si at dette er et bra prosjekt som jeg håper flere ungdommer får muligheter til å delta på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar