torsdag 4. februar 2010

Phenomena

Norskblogg. 28-1-10

I høst fikk vi beskjed om at vi skulle være med på et prosjekt som heter ”Ungdommenes Kritikerpris”.
Vi har nå holdt på med det i noen uker. Vi skal lese 5 bøker, for så å si hva vi mener om dem. Mot slutten av prosjektet skal vi sette oss i grupper sammen med andre elever fra andre skoler for å finne ut hvilken forfatter som fortjener Ungdommenes Kritikerpris.
Det hørtes interessant ut, helt til jeg ble bevisst på hvor mange bøker vi skulle lese. Da falt motivasjonen. Jeg har aldri vært veldig ”fan” av å lese bøker, og jeg kan heller ikke skryte på meg at jeg har lest mye opp gjennom årene.
Jeg har begynt på en bok som heter ”Deby”. Jeg har ikke kommet veldig langt. Det er tungt å sette seg ned å begynne å lese i en bok. Det er så mye annet å finne på. Men det må jo bare gjøres.
I klassen har vi begynt på en lydbok. Den heter ”Phenomena”. Det er bedre å høre på lydbok enn å lese på egenhånd. Man kan slappe av mens man hører på og det gjør at man blir med motivert til å være med på prosjektet.
Vi har hatt besøk av en norsk forfatter som heter Hilde Hagerup. Hun snakket litt om hvordan det er å skrive bøker, og hvordan det er å lese bøker.
Vi får besøk av ”Skranglebein”, en norsk ”rapper, siste uken før vinterferien.
Jeg syns prosjektet virker spennende og jeg er spent på det som kommer senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar