torsdag 4. februar 2010

Vi har blitt plukket ut til å være med på Ungdommens kritikerpris, og vi har fått i oppgave å lese 5 bøker, og finne ut hvilken bok som vi synes er best. Opplegget virker greit, og vi har fått besøk av en forfatter som heter Hilde Hagerup.
Jeg har begynt på ”Phenomena” og ”En natt på Frognerbadet”. Min mening om begge bøkene, og bøker generelt, er at det er kjedelig. Leselysten min er ikke veldig høy, og da er det ikke veldig motiverende å bli plukket ut til det her. Phenomena er en fantasibok om alver og monstre og lignende, og i tillegg er jeg ingen fan av slike bøker.
Vi hørte om Alk og Ilke som har lært seg et språk, og de har funnet en slags hemmelig dør, som ingen har visst om. Ellers har jeg ikke fått med meg så veldig mye, for det virker som om det også er lite spenning i boka.

1 kommentar: