torsdag 4. februar 2010

Kritikerpris

Ungdommenes kritikerpris prosjektet går ut på at elever fra flere skoler skal lese bøker og hjelpe med å kåre en kritikerpris. Dette er for elever i videregående skoler. Dette skal gi elever noe tilbake sånn som lesehastighet og engasjement til lesning. Selv har jeg fått mer lyst til å lese bøker kanskje ikke noen av de som har blitt valgt ut men noen andre. Jeg nevnte nå at det var noen bøker som hadde blitt valgt ut for oss å lese. Det er 5 bøker som vi skal lese igjennom så mange bøker som vi rekker.Jeg har bare fullført en av de fem bøkene og holder på med boken Phenomena. Boken jeg er ferdig med heter Natt på frognerbadet den var veldig tung lest i starten for den fanget i hvert fall ikke min interesse før langt inn i boken. Boken handlet om en gutt som var veldig usikker på seg selv og alt han ville var å passe inn blant vennene sine og være sammen med jenta han var forelsket i men fant ikke noen måte å gjøre begge deler. Jeg har sett på alle de bøkene som har blitt valgt ut men ingen har fanget min interesse, ikke enda i hvert fall. Jeg skulle ønske at det var mulighet for å velge bøker selve men da hadde det nok blitt vanskelig å kåret en pris hvis alle hadde ulike bøker.

1 kommentar:

  1. Utrolig fantastisk skrevet, det fikk meg virkelig til å tenke :):):):) xD

    SvarSlett